”Velkommen til kveldens debatt. I dag skal vi diskutere porno og pornosladden”, introduserte programlederen.
”Porno er prostitusjon”, skreik ei dame i lilla på rad 3.
”Vår sms-avstemming i dag er: Skal sladden beholdes eller Skal sladden fjernes”. Den som er for sender sms til …og så videre.
”Temaet i kveld er altså pornosladden. Med oss i panelet har vi blant annet redaktør Mayken, som i en årrekke har vært redaktør av porno(!)bladene Lek og Cocktail.”
Foruten meg og en skoleklasse på bakerste rad, var selvfølgelig representanter (ja: tanter) fra Kvinnefronten, Ottar og KrF på plass. Ingen på min side bortsett fra skoleklassen som jeg hadde snakket litt med i kulissene på forhånd.
Jeg grua meg som fy. For det første er live opptreden på TV en svett affære. Bedre blir det ikke når det skal snakkes om porno og jeg veit at jeg er dønn aleine. Her satt jeg altså igjen, med de samme motstanderne som så mange ganger før. Foran hver debatt håpet jeg på å få en medfelle som kunne backe meg opp. Hvor mange ganger jeg har blitt lurt har jeg ikke tall på. Når jeg har spurt hvem som skal være i panelet, har jeg alltid hatt ”en eller to på min side”. Merkelig nok dukka de aldri opp…
”Porno er prostitusjon”, skreik det fra rad 3 da navnet mitt ble nevnt.
Produksjonsteamet kjører i gang en collage av utvalgte scener fra ymse pornofilmer. Små snutter tatt ut av sammenhengen. Det så ikke pent ut – det var vold (les: Sadomasochisme), voldtekt (les: en dame mellom to menn like før orgasme), ”barneporno” (les: voksen dame med musefletter og foldeskjørt). Jeg hadde aldri sett noen av filmene før, men programlederen går løs på meg:
”Så det er dette du vil at det norske folk skal få se, helt lovlig:”
En diger mikrofon dingler over huet mitt og kamera zoomer meg inn. Da jeg prøver å ”forsvare” det vi har sett med at alt kan se ille ut når det tas ut av sammenhengen, gyver de på meg. Alle tantene fra Ottar, Kvinnefronten og KrF og andre jeg ikke aner hvor kom fra.
”Er det detta som onga våårrrres skal få serrrrvert på TV”, kauker ei fra Kvinnefronten på brei østkantdialekt.
”Men det er jo ikke mening at unger skal …”, prøver jeg.
”Porno er prostitusjson”, gauler det fra rad 3.
”Filmene er ment for voksne…” prøver jeg igjen.
”Så du forsvarer voldtekt på film”, fortsetter østkantkjerringa i et toneleie høyere. ”Men hva kan man vel vente fra den kanten, fyttirakkern”…
”Porno er prostitusjon”, gauler det fra rad 3.
”Veit du at hver dag blir 100 kvinner voldtatt. Og veit du hvorrrr mange onger som blir misbrukt”, hogger det fra dama med en helt spesiell sveis. Det ser ut som hun har revet av seg håret.
”Ja, nå er det ikke unger som filmene er…”, jeg er svett og stressa.
”Og dissa bla’ene dine. De står rett i ansiktshøyde til onnnnger i buttikkka! De får serrrvert pupper og lår rett i glaninga!”
”Bladene står bak en sladda hylle helt øverst…” piper jeg og tenker på sommeren på Huk hvor det dingler i både pupper og lår. Ungene der tar ikke skade så vidt jeg vet.
”Porno er prostitusjon”, gauler det fra rad 3.
”Når’ru veit atte’ær så mye overgrep på kvinner og onger så kan du ikke ha den holdninga der”, bjeffer dama med riv-av-sveisen. Hun er nær hysteri.
”Og hva ær’e du skriver her. Negre har større pikk enn hvite”, åssen kan du skrive noe sånt. Rasssssist er du åsså!
(Hun dro fram et lite klipp om afrikanerne som hadde problemer med dårlige kondomer som sprakk, og dermed økt hiv-smitte-fare!…)
Skoleklassen kommer meg ikke til unnsetning. De sitter stumme og prøver å følge med på en debatt som har spora fullstendig av.
Programlederen har mista grepet. Kjerringene kakler og skriker i munnen på hverandre. Ord som overgrep, voldtekt, konemishandling, pornogriser, kvinnekamp, undertrykkelse og tiden går forbaska langsomt. Det er umulig for meg å komme til orde. Klin umulig!
Jeg melder meg ut mentalt. Tenker heller på en stor saftig pizza, den varme dyna og boka på nattbordet.
”Porno er prostitttusjon”, kauker den lilla og får dermed siste ordet.
Timen er endelig over. Jeg føler meg tygga på og spytta ut, men avstemmingen fikk jeg med meg: 56% ville fjerne sladden.
"Vant" jeg debatten?

65 kommentarer In " Porno er prostitusjon! "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
oktober 31st 2006 at 4:26 pm
Ja, flertall er flertall
Kvinnegruppa Ottar er det mest usexy som finnes. De er direkte kjønnsfiendtlige og nærmest fundamentalistiske i stilen sin.
Porno har både positive og negative sider. Det blir neppe noe mer eller mindre voldtekter, overgrep, misshandling om pornoen forsvant. Heller motsatt vil jeg tro.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 4:28 pm
Uff… Dette bekrefter bare en ting for meg, vi bor i et grautland her i Norge…
Jeg er for deg! Fjern den teite sladden! De filmene kommer jo aldri til å erstatte barneteve uansett…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 4:29 pm
#1 cucciolo: Det finnes mye dritt i porno som i alle andre bransjer. Jeg forsøkte en gang med at porno kanskje forhindret nettopp voldtekt og overgrep, men da ble jeg bedt om å fremlegge dokumenterte FAKTA.
Det er vel bare å bruke sunn fornuft…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 4:44 pm
#2 Asfrith: Vi styres av en gjeng strutser. Om unger vil se porno, får de tak i det uansett. Bedre å ha kontroll enn å forby.
Nå vurderes det forbud mot prostitusjon også også. Kriminaliser alt, gjem horene vekk i mørke kjellere og hallikene tjener mer penger. Snakk om å stikke hodet i sanda.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 4:46 pm
Om bare ottar kunne slutte å tro de var talerør for “oss kvinner”. Husker jeg så et klipp fra humorprogram med Espen Eckbo var det vel. Han så på pornofilm med ei fra Ottar. Han lente seg godt tilbake og snavla i seg popcorn, brus og alt som hører med til en god film. Og selvsagt ramla det ut mange gode kommentarer. Ottardama var på sin side dritsur, ikke antydninger til smil, tvertom lynende sint. Hu klarte å lire ut av seg noe sånt som “jeg syns det er utrolig frekt av deg å sitte sånn foran en kvinne”.
Å gud bedre, jeg lo. For et trist liv det må være med totalt fravær av humor!
Og tror de virkelig de får nye sympatisører på den måten?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 4:51 pm
#1
OTTAR er utdaterte panzerhomofile kvinner som er direkte fundamentalistiske mot menn og det de kaller for “kvinnefornedrende”. Likestilling vet de ikke hva er, eller hørt om. OTTAR kan dø etter min mening, så OTTAR kvinner, bare fortsett med å dyrke hår under armer og på leggene, så skal jeg garantere at dere fortsetter å hate menn
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 4:52 pm
Det går ikke an å si at porno er prostitusjon.
Hva med alle de som bruker web-cam hjemme da? og legger seg ut på nettet? Noe er å vise seg frem, noe annet er prostitusjon og noe helt annet er trafficing.
Hvis man ikke tar seg betalt for å spille en pornofilm, så er det ikke prostitusjon, eller?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 4:55 pm
#5 og 6: Henta rett ut fra Ottars hjemmeside:
“Vi mener at pomografi og prostitusjon er to sider av samme sak. Rett oversatt fra gresk betyr pomografi skriftlig fremstilling av hore. Det er ingen prinsipiell forskjell på å kjøpe mennesker på glanset papir, film eller i levende live. Pornoblader reklamerer for sexreiser og prostitusjon, .og forteller at kvinner er til salgs. Menn er kundene. Kvinner blir fortalt at vår viktigste inntektskilde har vi mellom beina. Dette er en holdning som gjør prostitusjon mulig.”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 4:56 pm
Hva med alle menn som medvirker i porno?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 4:59 pm
Det er altfor lite menn til salgs! Hvor er gigoloene i denne byen forresten?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 5:00 pm
#7: I følge Ottar er med andre ord alle som viser seg også på nett horer. Vi betaler jo for linjeleie selv om vi får se web-cam gratis…
Tankegangen deres er så snever og mannsfiendtlig at jeg ikke har ord.
Men jeg kommer heller aldri til å stille til debatt med dem igjen. Det er sikkert.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 5:00 pm
#6
På vegne av mannsgruppa Bente Renate, må jeg protestere mot betegnelsen homofile i denne sammenhengen. Jeg forsøkte engang å ha sex med en av dem, og det var ikke hull i henne. De er ikke homser, de er aseksuelle.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 5:01 pm
Alt av fanatisme er dumt, slik som islamisme, fundamentalisme, nazisme og Ottar
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 5:10 pm
#12 adolph: Tror du tar feil. De har ett stort hull, og det sitter midt i trynet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 5:37 pm
Fjern sladden!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 5:41 pm
Hei. Jeg er datteren til Mayken som skriver denne bloggen.. Hvis det er noen som kan si om man blir påvirka av porno som liten, så er det vel meg. Jeg har levd med en mamma som har drevet i bransjen i 20 år nesten, selv er jeg 24. Jeg er ikke unormal, pervers eller ødelagt av dette. Jeg er glad for at mamma har gjort så mye for jenter i norge. Lek var et blad for han og henne, og det hadde aldri eksistert i norge. Var til og med flest jenter som abonnerte på det! Jeg syns at folk skal få fakta på bordet før de roper høyest. For jeg er stolt! Og det kommer jeg alltid til å være.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 5:42 pm
#10 MariaMariaOslo_2: Behøver vel ikke kjøpe en god armkrok vel;)
Er sikker på at mange stiller den gratis til rådighet.
Gutteprostitusjon finnes faktisk, og jeg tror de sliter verre enn jentene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 5:49 pm
#16 Maria: Blir rørt jeg nå… *snufs*. Takk elskling.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 5:52 pm
#15 lille_my: Det har skjedd noe med sladden. I prinsippet er den fjernet, dvs. at Medietilsynet må godkjenne alle filmer som skal selges i Norge. Et langt skritt på veien i alle fall.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 6:20 pm
du må tenke omigjen når det gjelder porno og sex generelt. Du har missforstått alt. Grunnen til at du tror du gjør en god jobb når du prøver å få vekk sladden, er at du har et psykisk problem i hodet ditt. Antageligvis fikk du ikke nok kjærlighet som barn og du var en uinteligent tenåring som fulgte strømmen og trodde du var tøff. Nå som du er voksen prøver du fremdeles å sprenge grenser, men da du oppdaget at Norge har det veldig fint så måtte du prøve å sjokkere og ødelegge! Det er bra den programlederen drillet deg. Men du reflekterte antageligvis ikke noe gjennom hvorfor du ble uthengt som den slemme, på samme måte som du kommer til å glemme det jeg blogger il deg nå. Du må skjerpe deg dame! Porno er galt og burde bli ulovelig! Du vet det godt, og du kan ikke dekke over mislykkede kjærlighetsforhold med simpel ekkel porno!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 6:43 pm
#20 fy f… sånne som deg burde settes på utstilling as.. hvilket år lever du i? Og siden du har sånne tanker så er det vel deg det er noe galt med.. perverse tanker har du.. skikkelig.. og ikke rakk ned på folk som det der, det er barnslig og umodent. Hadde du vært saklig så hadde folk hørt på deg, men det klarer du jo ikke. Og ikke gidder jeg å synke til ditt nivå ved å si at du ikke fikk nok kjærlighet som barn, for det gjorde du sikkert. Men du lever virkelig et kjedelig liv og du er ikke særlig reflektert. Gi meg mail adressen din da, så kan vi diskutere. her er min
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 6:49 pm
#20 og forresten… norsk porno burde bli ulovlig? Hvorfor? Du har tydeligvis ikke sett norsk porno..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 6:52 pm
#20 herregud da! jeg er oppvokst i et kjærlig hjem hvor jeg har fått nok av kjærlighet fra alle rundt meg!!! har heller ikke hatt noen mislykkede kjærlighetsforhold, og har heller ikke et unormalt forhold til sex. til tross for dette (ifølge din mening iallefall) syns jeg at porno er kjempefint, så lenge det er frivillig sex fra skuespillerne, og ikke inneholder vold, pedofili eller annet rart. porno er et supert hjelpemiddel i forhold som har stoppet opp litt. syns du det er bedre at unger ser voldsfilmer hvor folk dreper hverandre på groteske måter?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 7:05 pm
#20 antipornoisten: Takk for innspill. Jeg er åpen for både kritikk og diskusjon, men da på et saklig grunnlag. Typisk antipornoister: usaklige, forsøk på ballespark som “kjærlighetsløs ungdom, uintelligent, ” etc. Kom med konstruktive innspill, så skal jeg svare deg. Tør du – eller KAN du?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 7:06 pm
Porno er jo prostitusjon.
De som har sex får jo betalt for det.
Ser ikke på det som noe jobb, synes sex skal være mellom to personer som elsker hverandre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 7:12 pm
24 Canis_Familiaris: Det er nok av mennesker i verden som har giftet seg på grunn av penger og makt og ikke noe annet.
Hva kaller du det?
Prostitusjon finner du i alle samfunnslag vil jeg tro – hvis vi ser på det med dine øyne.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 7:12 pm
Feministne er et eget kjønn.
Et kjønn som på kort tid ville stansa all utvikling om de hadde hatt muligheten-
Porno er underholdning for mange i samfunnet, kvinner og menn.
De fleste som er imot porno er vel for lite pene til å selv ha muligheten til å livnære seg på andres lyster…
Stå på
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 7:16 pm
#23 ærlig talt: Hei, jeg skulle ikke behøve å skrive dette, men jeg har også vokst opp i et hjem fylt av kjærlighet. Men ikke minst: Åpenhet og rom for egne meninger.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 7:21 pm
Hmmm… Hvis porno er prostitusjon pga at man dermed kjøper mennesker enten på glansa papir eller på film, så må jo d bety at også Arnold Schwarzenegger, Adam Sandler, Lindsay Lohan og alle de andre Hollywood skuespillerne er en gjeng med prostituerte da? Får jo “kjøpt” dem også på glansa papir og film :p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 31st 2006 at 7:23 pm
#27 Kristian: Jeg er redd mange av de mest fundamentale feministene tyr til sædbanker.
Porno er underholdning på linje med voldsfilmer og pc-spill som jeg aldri ville latt dattern min så mye som snuse på (om jeg hadde hatt myndighet til det).
Det er åpenbart ok å se hvordan man dreper folk – ikke hvordan man lager folk…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 9:03 am
Klart du vant “debatten” Fler var på ja-siden, og du trengte ikke si så mye ( ikke det at du kom te ordet el) Så du vant glætt der
) Dyktig du…
)
Goklem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 10:22 am
“Øh…” er tanken jeg sitter igjen med etter å ha lest innlegget ditt.
Selv om du ble totalt overkjørt og “riv-av-sveis-dama” vant lydkrigen tapte hun derimot stort! Hun gikk av skaftet og ble uksakelig! Det taper man på!
Gratulerer med vunnet debatt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 10:28 am
Hahaaa, at du vant debatten er ikke så rart, Mayken, siden du var den eneste som ikke åpna kjeften og beviste at du var iddiot. Hvorfor er folk så redde for porno, sex og erotikk på trykk og på film? Tenker på det useriøse innspillet til antipornoisten… Og at Ottar påstår at enslige, kåte mannfolk leser pornoblader og går ut og voldtar etterpå kan sammenlignes med en som slanker seg og ikke bør lese kokebok er jo helt på trynet. Man kan for eksempel ikke runke til ei kokebok… Men ærlig talt: Har skrevet erotikk 1990 og har fått både skryt og pepper opp igjennom åra. Da jeg ga ut en bokserie (Demonblod) var det noen runder i media og standardspørsmålet var “Hvor mye er fiktivt og hvor mye har du opplevd selv?” Hvis navnet mitt var Jon Michelet hadde ikke en kjeft spurt meg hvor mange jeg hadde drept før jeg skrev boka… At det settes sammen et så useriøst debattpanel viser bare hvor useriøst programmet egentlig var. De ville ikke ha en debatt, de ville ha slakt for det selger bedre hos publikum. Det er ikke mange som tør å stå fram og støtte porno. De som vil spille pornofilm må da for f… få lov til det, de som vil stille opp på bilder må få lov til det og de som ønsker å selge kroppen sin må også få lov til det. Det er når man er nødt og man blir tvunget, at problemet oppstår. At porno er prostitusjon… hvis aktørene gjør det gratis blir de jo stempla som kinky og syke i huet… Gæli samma hva’n gjør! Hvis man ikke er hund og man gjør på katta. Antipornoisten burde heller forsøke å bekjempe bakmennene til de som tvinger jentene til prostitusjon. Frivillighet er en menneskerett. Akkurat som at ingen tvang meg til å skrive dette innlegget.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 11:28 am
Hehe, har du lest siste nummer av Pondus? Eon der hadde en ganske festlig beskrivelse av den debatten du tydeligvis hadde… Jeg satt og lo høyt av den serien der da
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 12:16 pm
#33 Hei Berit. Jeg lar kommentaren din stå uten særlig innblanding fra min side annet enn: jeg kunne ikke vært mer enig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 2:43 pm
#31: Hei igjen NUPPEDUPPEN_6: Prøv å diskutere med dem. Mer usaklig og innsnevra folk skal man lete lenge etter.
Husker de fikk statsstøtte på masse tusen kroner for noe “forsningsgreier” eller “opplysning”om abort – men så brukte de pengene på et lite pornohefte…haha.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 2:47 pm
#34 Asfrith: Jeg løper og kjøper:) Takk for tips.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 5:41 pm
Siden jeg jobba sammen med sex-redaktøren var jeg også i debatter om porno – og hatet det etter hvert. En visste aldri hva motstanderne kunne komme til å spa fram. I et 17.30-program satte Kr.F-politikeren Anita Apeltun Sæhle øynene i meg og spurte hvordan jeg kunne akstepere dyresex i bladet. Dyresex? Jeg ante ikke hva dama snakka om. Joda, i det siste nummeret hadde vi dyresex. Hun var rasende. Det var bare å sjekke. Noe jeg selvsagt gjorde. Det nærmeste jeg kom dyresex i bladet var en frantasinovelle der en kvinne hadde sex med et utenomjordisk vesen!!!! Det var dyresexen deres!
Snakk om skitten fantasi!
En annen gang ble jeg anmeldt for barnesex. Fikk trynet smurt over to sider i VG. Det var Ottar som hadde vært på ferde. Saken handlet om en serie vi hadde gående som het “Mine Lyster”. Vi tok opp folks forskjellige legninger og fetisjer. Jeg hadde ikke selv skrevet saken, det hadde mannen som likte å få ris selv gjort. Han forklarte at denne lysten hadde blitt vekket i tidlig ungdomsår da han ble tatt på fersken hos naboen i ferd med å stjele epler. Nabodama la ham over fanget og ga ham noen klaps på baken – og vips – så var det barnesex!
Jeg hørte aldri noe mer om saken – verken fra politi eller presse. Når jeg tenker etter skulle jeg saksøkt avisa, det irriterer meg ennå.
Men om hundre år er allting glemt..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 6:53 pm
#34 Asfrith: Sklei av gårde på glattisen til Meny og handla Pondus! Haha, Lars Lauvik så sikkert nevnte “debatt” (les: feministhysteri).
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 7:18 pm
Jeg sier som andre har sagt, du vant debatten og gikk derfra med hevet hode – iom at de damene bare pratet generelt piss. De tror nok vi fortsatt lever i 1966, og ikke 2006
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 7:25 pm
Du vant.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 8:12 pm
#38: Hallo Kari, så fint at du krøp fram fra ditt lille kvisthull.
Vet du, en av de få fordelene ved å være sjef er nettopp å kunne delegere arbeidsoppgaver. Som krangling på TV med fundamentalistiske feminister blant annet. Fy flate så slem jeg var mot deg…hoho. Men du takla dem bedre enn meg, skulle vise seg.
Når det gjelder barne- og dyresex-episodene, så beviser vel dette mer enn noe annet at skitnere fantasier enn KrF og Ottar er det ingen andre som har.
Hvordan man kan få en fantasinovelle om sex med et utenomjordisk vesen til å bli dyresex kan kun de med sleskest fantasi forestille seg. Og at du fikk ansiktet ditt smurt ut over to sider i VG med en barne-sex-anmeldelse var og er utilgivelig.
Nå vil vel VG kaste meg ut av bloggen for alltid, men det som skjer det skjer…
Selv har jeg blitt hengt ut i beste Dagsrevy-tid med et sexleketøy for menn som noen fant ut “lignet en barnerumpe”!?!
Selv vi med våre ”dirty” fantasier kunne aldri tenkt tanken en gang. I ettertid har jeg tenkt på mini-dildoer og om disse ville få jenter til å fantasere om smågutter – men kanskje like godt jeg ga blaffen i det.
Millioner av nusser fra Mayken.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 8:19 pm
#40 og 41: Jeg går med hevet hode ennå:) Er bare så jævlig lei av de som skal “stå på barrikadene” for alle kvinner, og bare driter seg (og dermed oss alle) ut. Godt mannfolk skjønner at alle kvinner ikke er som dem.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 11:13 pm
#43
Ja, hvorfor kan de ikke bare la være? Det er jo ingen som lytter til dem heller, så hva er vitsen med å fortsette? De har vel behov for å lage litt oppmerksomhet rundt seg selv da…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 1st 2006 at 11:39 pm
Det er noen ting jeg alltid har lurt på i denne debatte;
-Hva er det som egentlig er galt? Er kvinnen undertrykt i filmen, javel?? Hun er da virkelig med, og da får hun helt sikkert betalt for jobben (med unntak av “bangbuss”, hvor de stikker før betalingen).
-Hvorfor er de “fleste” som er mot fjerning av sladden så ekstreme? Ta for eksempel Ottar. Det er jo like lett som å konvertere en muslim til kristen. Det er ikke snakk om å kunne forstå andre syspunkter en egne.
-Om mine barn tilfeldig skulle fått med seg en seksuell sene, javel!! Bedre det en massiv vold (som faktisk serveres daglig på div kanaler ment for barn)
Er jeg alene om dette synspunktet??
Jeg mener nå sex er naturligheten selv!!
Mesop.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 2nd 2006 at 12:41 am
#45: Kjære Mesopotamia:
Vi kvinner er nå en gang laga sånn at det kan se ut som at vi blir torturert når vi har sex: Vi ligger (av og til) underst, lager merkelige grimaser, skriker som griser til slakt og når spruten kommer i ansiktet så får vi også orgasme. Pornofilmer er kjørt inn på et kjedelig spor: åpne døra, åpne låra, sug, sug, sug, sug og svelg (eller sprut i ansiktet), og alle levde lykkelige alle sine dager.
Forresten, datteren min har aldri fått mareritt av porr-filmer (sier hun).
Sex er fantastisk, og pornofilmer er fantasi og ikkeno mer…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 2nd 2006 at 12:46 am
#8 og 9
Ja, hva med menn? Nei, menn får jo orgasme under sexen i pornofilmer, men IKKE kvinner (etter OTTAR sinmening). Ergo, ved å resonnere litt ut fra det, så kan vi si at OTTAR er MOT kvinnelig orgasme og støtter tanken på kvinnelig orgasme er en myte. Ergo, OTTAR er MOT kvvinnelig seksuell frigjøring. Nice
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 2nd 2006 at 12:52 am
#47 Fhump: Hysj, men jeg tror at alle de kjerringene ikke liker menn – og helst vil at kvinner skal få orgasme aleine, eller med andre damer. Ikke si det til noen…lover du?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 2nd 2006 at 5:49 pm
#48
I min sosiale click er OTTAR verste skjellsordet vi kan bruke mot kvinner. OTTAR syter over piss, mot kvinnefrigjøring og dyrker pels… Chill!
Jeg lover
HeY! Du husker vel Fritz The Cat, gjør du ikke?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 10:28 am
Tror du vant, alle bare ler jo av folk som er så lost som de damene oO
Neppe noen som tar de helt dønn seriøse, ingen som er så overbevist om noe, og så innestengt som kan komme med noe fornuftig i en “detbatt”.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 10:34 am
Jeg er iallefall enig med deg. Synes litt synd på deg at du måtte være alene under en sånn tv-sending, hadde jeg vært der, ville jeg støttet deg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 3:34 pm
#49: Litt skremmende er det at denne gjengen – som max består av 80 sjeler – fungerer som lobbyister på tinget når porno er oppe til debatt.
De som skriker høyest osv….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 3:37 pm
Prostitusjon er
“å selge sin kropp for en motytelse”.
“Porno” kan være nær sagt hva som helst avhengig av øyet som ser,- altså høyst subjektivt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 3:38 pm
#52
Vel, de er noen skabbete uniformerte hillbillies hele gjengen. Husker de gikk løs på filmen kill bill (by quentin tarantino), siden Uma fikk så mye “juling” i filmen. At det går ann! Det er nesten tidenes GIRL POWER MOVIE, etter min mening. Dame som overvinner tidenes motgang, etter nestee…
Det verste er jo at jeg alltid “møter” en OTTAR sympatisør på byen i Oslo… Ender med bulder og brak, for en OTTAR kvinne kan ikke tape en diskusjon mot en MANN!
Jeg gjentar: Husker du fritz the cat?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 3:48 pm
#53: Sant Argus37. Som jeg vel har skrevet ett eller annet sted her: Det er nok av dem som har gifta seg til penger og makt. Hva kalles det om ikke prostitusjon på høyere nivå…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 3:50 pm
#53
Vel, da er pr subjektiv definisjon prostituert… Heh!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 3:51 pm
#54: Ottar-jentene fungerer best i flokk. Ingen av dem har gått inn i diskusjoner med meg når de er aleine på byen.
Fritz The Cat – joa, det demrer…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 3:55 pm
#57
Seff, de er en gjeng forvilla armycut panzer dikes, og alle soldater må ha en leder… ERGO, de har ikke egne meninger, og følger bare sine partners veier. Latterlig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 3:59 pm
#58: Ane Stø (lederen?) skriver i Klassekampen følgende:
Porno er kulturell terror mot kvinner. Den sprer, bekrefter og forsterker ideen om at kvinner er mindre verdt enn menn. Porno og prostitusjon bygger på menns forakt for, og makt over, kvinner. I pornoens verden er alle jenter horer, de drømmer om å bli voldtatt og elsker å bli behandla som søppel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 4:02 pm
# 55 Pornografen
Man skal være veldig forsiktig her.
Og det er vel prisipielt ingen forskjell hvorvidt man mottar ytelse på forskudd eller i ettertid, men – den bør vel mottas der og da?
Vi har f.eks. tilfellet hvor en “pinup-modell” i midten av 20-årene gifter seg med en avfeldig milliardær rundt de 80?
Jo selvsagt har man gidftet seg av “kjærlighet” I det minste har milliardæren det. (Verden vil bedras) Men å tro at en pinup i midten av 20-årene gifter seg med en 80-åring av kjærlighet, er å tro på julenissen…
(Og det gjør ikke jeg lenger)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 6:32 pm
#60 Argus37: Jeg har faktisk et par bekjente (av begge kjønn)som kynisk har gifta seg til penger, og uten at de har lagt spesielt skjul på det. Er vel det man kaller “godt parti”? For meg er det overklasse-prostitusjon.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 5th 2006 at 2:04 am
Noen er bare så trangsynte å dumme.Du vant…flere vet jo at kroppen er naturlig,ser kroppen min å typens kropp vær dag jeg,så hvorfor ha sladd på noe man ser hverdag?å de som ønsker sladd ønsker det vel fordi de blir fristet til å titte på noe de TROR man ikke skal titte på.Sladder de seg selv for sine kjære?svaret ville vel vært,-selvfølgelig ikke,men der bestemmer jeg selv. å det er jo det de i bladene gjør…viser frem kroppen for de som vil se…Så får de som ikke ønsker å se,la være..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 13th 2007 at 7:41 pm
Du fortjente ikke annet enn det. Porno er en jævlig uting som burde vært forbudt!!!!
Du skjønner ikke en dritt av alle som har blitt misbrukt!!!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 13th 2007 at 7:47 pm
#63 Ukjent:
Hmmmm. Blir ikke det en annen diskusjon tro?
Har ingen ting til overs for misbrukere (av verken det ene eller andre sorten). Men å bli behandla pent i en diskusjon på tv er vel bare ren folkeskikk?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
1 Tilbakeping & Tilbakesporing